torsdag, januari 29

du målar mitt liv med regnbågsskimmer.

Klockan är ett
mitt alarm ringer 05.55
då har jag 15 minuter på mig
sen ska jag åka till praktiken
det ska bli skönt faktiskt
jag tänker för mycket
då är fritid a bad thing.

Hursomhelst kan jag inte sova
har kollat på tre avsnitt av Californication
en serie jag rekommenderar
såvida ni inte är känsliga.

Såhär nattetid styr känslorna
och jag vill skriva igen
sådär som jag gjorde förut
när alla känslor blev ord
då gick dom att hantera.

Jag saknar dåtiden
allt var enklare
det gjorde mer ont
men jag stod ut
nu bara flyr jag
och inte bara jag
alla flyr
från allt.

Jag tycker Gud och Marcus Birro är fantastiska.

(och resten av dethär inlägget är bara till dig
för att du ska veta vilken bra vän du är
hur mycket jag älskar dig
att jag går genom eld och vatten för dig
och för ingen förstår mig som du)

jag inser nog alltför sällan hur bra du faktiskt känner mig och det gör att jag tror att du inte förstår vad jag känner och hur hårt mitt hjärta slår eller hur ont det gör att falla och förlora. men ibland samlar jag ihop min skit och tar mig själv samman och inser att hur mycket jag än försöker knuffa dig ifrån mig och se bristerna i vår vänskap så står du där. starkare än innan och framförallt med en tro. för shit va du måste tro på mig eftersom du inte gett upp hoppet. och vad jag ville med att skriva allt dethär vet jag inte riktigt. kanske ville jag mest visa att jag inte tar dig för givet. att jag uppskattar hur mycket du kämpar för mig. att jag SER det. jag är inte alltid lätt att älska men det går inte två sekunder då jag tvivlar på din kärlek. kanske är det fel av mig att vara så säker men jag vägrar tvivla på det. för att du älskar mig håller mig ovanför ytan av all skit som ibland bildar en ändlös jävla ocean. men det känns inte som att jag visar det tillräckligt. det känns som att det är för mycket skit och för lite kärlek som tar platsen. och jag förstår dig om du tvivlar. om du inte står lika självklart vid min sida. men när du tvivlar - tvivla då på mig och inte min kärlek till dig. för mycket ord för lite verkstad. jag älskar dig. du är min bästa vän. min syster. du är evighetslånga skratt. löften om kärlek. och tron på ett "föralltid".

Inga kommentarer: