tisdag, januari 19

hej kid, du har en vän här.

när jag var fjorton år
satsade jag allt på ett kort
han hette fredrik
och kalle
och johan
och ibland alla tre

när jag var fjorton år
missbrukade jag orden
förevigt
föralltid
oändligt

när jag var fjorton år
gjorde allting så väldigt ont
sen gjorde det ondare

när jag var fjorton år
delade jag allt med mina vänner
ändå visste ingen någonting

när jag var fjorton år
älskade jag
en gRis
en kaNIN
en ApA
& en Homo

när jag var fjorton år
stavade jag dig - "dejj"

när jag var fjorton år
tog jag en bild på bazzi
som jag än idag älskar

när jag var fjorton år
rasade min värld
var och varannan dag

när jag var fjorton år
hade jag inte lärt mig
var det innebar att verkligen älska

när jag var fjorton år
visste jag ingenting
men trodde mig veta allt

1 kommentar:

Bene Bech sa...

Har läst igenom din poem och kan bara säga... BRA. Dom lämnar en inte när man har läst dom. Särskilt den första, hej kid, du har en vän här. Underligt att ingen fler har kommenterat men jag undrar... har du även en sida på www.poeter.se ? Om inte, kolla där, där skulle dessa alster uppmärksammas mer.
Grattis och ha det bra och lycka till med din poesi.
Björne alias Bene