tisdag, januari 1

stockholm vaknar långsamt och jag är full igen.

mellandagarna passerade och jag jobbade mest hela tiden, tog mig tid att träffa Andrea i lördags och köpa nyårsklänningar. Anledningen till att jag köpte två var för att jag inte kunde bestämma vilken jag tyckte var snyggast. Då köper man två, klapp och tjack :D

& så kom årets sista dag. jag jobbade 10-18 och kände att lusten att göra annat än sova på kvällen dog, men skam den som ger sig sa jag och humöret kom tillbaka. becca kom som lovat och hämtade mig, plockade med oss två tiggande kollegor och skjutsade dom hem. när vi tillslut stannade utanför mitt hus var jag så hungrig att jag hade kunnat äta ett helt träd! mor och far stod med gourmetmiddagen färdig och DAMN, va gott det var! limedränkt tonfiskfilé med hasselbackspotatis, kryddsmör och kall limesås. MUMMA! sen var det bara att sätta igång, håret skulle lockas, kvällens make skulle läggas, kläder skulle fixas och alla detaljer skulle stämma. måste säga att jag var otroligt prinsesslik på ett sexigt sätt i min klarröda tyllklänning med svart skärp i midjan och lårhöga svarta stövlar.

becca och jag begav oss kollektivt till lilla essingen för att svänga förbi bazzi. snygga som få var vi, på riktigt. träffade rasmus på vägen, det var en ny bekantskap, hahahaha. hemma hos bazzi blev alla överdrivet glada över att se oss, alla utom den fula och dryga fittan från umeå. jag bitchslapade folk hejvilt och det bästa var nog när jag frälste carl och strax därefter slog honom, ett flertal gånger, hårt. :D lina lovade jag att ta med mig ut på stan eftersom jag tydligen blev utnämnd stylist, jo man tackar. och det blev så att vi firade tolvslaget med påmpa och ståt på lilla essingen. det var vackert att stå där med becca och bazzi och resten av alla dårar. sjukt god skumpa hade vi också, som jag sedan fick för mig att spruta ner folk med. bazzi och jag slutade med champagne rinnande över oss. skare va så skare va xD sen sprängde egon brevlådan, hahahaha. och det var spya på toadörren. total misär! och jag måste faktiskt erkänna att jag har lite svårt att minnas vad som händer stundtals. nångång under natten springer iaf bazzi ut på essingen för att hitta en taxi åt becca. vilket gentlemannen självfallet lyckas med och syster åker hem. själv fortsatte jag drickandet tillsammans med diverse. vilken groggmaster jag var igår alltså! klockan sju la jag mig i en säng som är nästan som hemma. snarkade gjorde jag förmodligen också.

vaknade från och till hela förmiddagen men kom inte igång förrän vid halv två. gick upp och möttes av det kära dagenefterkaoset och sjukt dåligt väder. kändes som en fin start på 2008, noooot. mina tankar om det nya året är familj, nära vänner, dåligt väder och saknad. FY VA JAG SAKNAR ANDREAS!

tänkte väl göra någon slags resumé av 2007, men det får vänta lite. nu ska jag gotta mig i glass!

gott nytt år,
Caroline.

Inga kommentarer: