lördag, januari 26

här blir man sparkad i kön till ett ställe man inte ens vill in på.

så var det bara två månader kvar till VM i konståkning och hoppet för bra svenska placeringar är starkt efter veckans EM. Kristoffer Berntsson gjorde ett underbart kortprogram till musik ur "Amelie från Montmartre" , lite bättre tekniskt än konstnärligt och ett nytt säsongsbästa och en femteplacering efter korta. Adrian Schultheiss visade vad han gick för och knep åttondeplatsen efter sitt kortprogram. Så blev det torsdag och kväll och äntligen dags för herrarnas fria. Jag satt som på nålar när Adrian äntligen gick ut på isen som förste svensk. Med musik ur "Mr & Mrs Smith" höll hans nerver och han bjöd på ett RIKTIGT coolt och bra program. Riktigt kul att se lite nya pojkar i dessa stora tävlingar och som dessutom lyckas. Kristoffer däremot visade nerverna tydligt när han misslyckades med hopp efter hopp, men jag beundrar honom för att han höll modet uppe och genomförde hela åket, belöningen för det blev högre konstnärligt än någonsin. Och tillslut blev våra grabbar sexa och sjua, Adrian med den högre placeringen. Min utländske favorit Joubert, världsmästaren, slutade på en bronsplats och blev slagen av herr slisk som knep silvret och Verner som var minst sagt taggad. nu är det bara att vänta och längta till VM för då jävlar smäller det hårt!

i övrigt skrev jag på mitt lägenhetskontrakt igår och flyttar in den första februari, på fredag alltså. det känns spännande, fantastiskt och hemskt. packningen är i full gång och man hittar ju en och annan skitpryl som hamnar i sopkorgen mest för att jag inte orkar packa ner och upp det sen.

var på bio igår också, med brudarna. vi såg control, en helt otrolig film, både för ögat och hjärtat. kan erkänna att jag saknade vissa egenskaper hos Ian Curtis, men i övrigt helt fantastiskt. bästa filmen jag sett på en evighet känns det som.

nu ska jag återgå till mitt packande, mitt pluggande och mitt sjungande.

ge aldrig upp,
Caroline.

Inga kommentarer: