tisdag, december 4

där går en flicka som gjorde en ö av femton kuddar.

helgen blev så bra som den bara hade kunnat bli. jobb hela fredagen, jobb 8-17 på lördagen sedan bio och rödvin. och utan att jag visste ordet av det var klockan två och jag lyckades få med mig andreas hem. jag stapplade omkring och lyckades dra ut min näspiercing (som senare återfanns i badrummet). tittade på sin city och G, haha, mmmmhm.. vaknade till när mor&far sa hejdå vid nio. de åkte nämligen till göteborg för att hämta hem idahjärtat :D andreas drog hem nångång på förmiddagen, lagom till det att anna kom över och hjälpte mig med hundarna. seriösa caroline hade nämligen två hushåll att sköta. bror&marielle var ju med till göteborg och i deras lägenhet väntade tre lyckliga hundar på att bli ompysslade av en blondin. vid tre åkte anna tillbaka hem för att adventsfika med sin familj. kände mig lagom ensam när det började bli mörkare och mörkare.. hursomhelst, hon kom tillbaka och dagen fortsatte som vanligt, ute med hundar här, mata hundar, ut med hundar där osv. andreas ringde med det glada budskapet att han var påväg hit. så anna och jag tog en sväng ut med hundarna innan vi mötte andreas oss handlade mat. även denna gång stod jag för matlagningen, pasta med min famous tomatsås och min ännu mer berömda efterrätt. en riktigt mysig kväll med rödvin och singstar samt underbart sällskap. framåt tolv tog jag och andreas oss i kragen och begav oss till min bror. gick ut med hundarna en sista gång inför natten. misslyckades totalt med att se "det", stekte ägg i 45 minuter, jag skrattade och andreas gav mig en fläskläpp. (hahaha) jag njöt till fullo av att få somna brevid kärleken, så jävla lycklig. att vakna var också mysigt, jag rastade hundarna och städade. andreas beordrade jag att sova så att jag kunde krypa ner brevid honom när jag var färdig. prrrrr <3 fyfan va jag har städat och fixat och varit vuxen nu. i TVÅ lägenheter dessutom. men det vare värt, för annars hade ju inte ida kunnat komma hit och hon är den sötaste lilla flickan på länge. tack mamma för att du åkte till framstjärten och hämtade henne!

nu ligger hon brevid mig och sover, djupt som tusan, och jag kan inte göra annat än le.

tretton skoldagar sen ere jullov och det känns verkligen skönt och nödvändigt. har en hel del skolarbete jag borde ta igen och well.. den här gången ska jag lyckas med det. blir skönt att shoppa och plugga i mellandagarna, pappa sover och mamma jobbar, vilket betyder att hemmet är lugnt och jag får vara ifred.

förövrigt, årets julkalender -> http://estefanz.blogspot.com/
det seriöst roligaste på länge.

ta hand om er,
Caroline.

Inga kommentarer: