lördag, december 22

och där ljuset är - där är jul.

åh, igår drack jag stans godaste latte fan. en chai-latte på detdär trevliga cafét vad det nu heter som ligger över gatan från åhléns city. gick dit med sleaze efter skolavslutningen och snackade skit ett tag. känns som att man inte gjort sånt på länge. bara suttit ner med en god kopp och snackat tills tungan värker. hösten passerade i så konstig takt så jag har inte riktigt uppfattat att det inte är sommar längre och att det faktiskt är vinter.

skolan löste sig i sista sekund, gjorde alla prov och det känns nedrans najs. nu har jag bara några uppgifter från praktiken, närmare bestämt tre stycken och när man väl sätter igång med den skiten så borde det gå ganska fort.. tänkte väl börja på mitt projekt också, nu när jag övergav min kära grupp, men ibland måste man tänka på betyg före hur kul man har. för i dethär fallet går det verkligen inte att kombinera.

far och jag höll fast vid vår årliga tradition och köpte tillsammans en gran idag. och då måste jag få lov att beklaga mig över priserna! herregud, en gran för 250 spänn?! en liten kungsgran för 400?! förra året köpte vi en kungsgran för 300 har jag för mig. skandal! hursomhelst, jag hittade en gran som föll mig i smaken trots allt. för hey, ingen jul utan gran!

första julgodiset är gjort också, jag ställde mig nämligen framför spisen och gjorde risbräck, mmmmmums. så nu återstår knäck, någon form av fudge och vad mer det nu blir. far håller på med janssonen och lådorna tror jag. och mamma jobbar. en härlig julkänsla börjar krypa innanför skinnet på mig och jag kan inte göra annat än att le, för jag älskar det.

fick en förfrågan om att spela in sång till en snubbes musik. lite á la massive attack. jag funderar på det.

på jobbet igår konstaterade jag att god jul och guds frid är de två finaste hälsningarna man kan få.

lägenhetsletandet är i full gång och jag hoppas verkligen på att få hitta någon nu, ville så jävla gärna ha 332an men nähä, varför skulle saker gå min väg *morr* hursomhelst, det kommer nya chanser hela tiden.

snart kommer syster förbi också, saknat den lilla. undra sa flundra om hon har några planer för nyår ännu.. börjar ju bli dags att få nååågon som helst aning om vad man ska göra. så det är bara hojta om någon har någon aning ;)

guds frid,
Caroline.

Inga kommentarer: