fredag, december 4

båda sidor nu.

Jag har spenderat en timme nu med att kolla upp vad som egentligen skrivs på diverse olika sidor. Förutom de tidigare nämnda positiva sakerna är det mycket moralkakor och klyschor så som att jag kommer skämmas för detta när jag blir "vuxen och förståndig", att jag är ung och dum, att arvikafestivalen har utnyttjat mig, att jag behöver bekräftelse, att jag kommer behöva psykologhjälp etc. Till deras besvikelse kan jag inte göra något annat än att skratta. Jag har inte blivit utnyttjad, jag känner mig inte bräcklig och i nöd av psykologhjälp. Och jag har inte gjort detta för att jag vill ha varken bekräftelse eller uppmärksamhet, men var självfallet beredd på att det skulle bli viss uppståndelse, något jag känner att jag kunnat hantera mycket tack vare underbara människor runt mig. såsom mina föräldrar, människorna bakom kampanjen och arvikafestivalen samt många randoms. Man ska kanske inte ropa hej innan man kommit över ån men jag kan säga att jag är betydligt starkare än så. Annars hade jag aldrig gjort detta.

Däremot blir jag ledsen när jag läser att mina föräldrar är ansvarslösa och dåliga. Hallååååå, jag är faktiskt vuxen? Och att mina föräldrar skulle vara dåliga föräldrar är så långt ifrån sanningen man kan komma. Det är sjukt va mycket kärlek jag fått av min mamma och pappa, hur mycket stöd de visat och alltid ställt upp.

Och för att svara på två väldigt ofta ställda frågor;
Nej, det ringer inga snuskgubbar till mig.
Och varför? - Jag tycker det behövs mer frispråkighet och när arvikafestivalen gav mig chansen att följa med på en fantastisk och upprörande resa var jag inte sen med att svara ja.

kom ihåg att det handlar om kärlek,
Caroline.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Sverige i ett nötskal, en moralpanikens högborg. Om vissa helt enkelt kunde strunta i att kommentera och lägga sig i andras val och istället visa acceptans.

Det enda jag kan säga är ju att det behövs fler personer med både din och din familjs filosofi. Dessutom ska du ha respekt för en väldigt fin film. :)

Se nu till att njuta av helgen som vi andra.

Anonym sa...

Bra skrivet Caroline. Du har allt stöd.

Per

Jonte sa...

Hell yeah!

John sa...

kan säga att jag gillade din video oerhört mycket;)...ritkigt skön, och du är riktgt vacker!;)

Anonym sa...

Älskar dig!

Erik Keding sa...

Tycker att det är sjukt strongt gjort!
Stå på dig!

Vänstersympatisören sa...

Tröttsamt; så fort en tjej gör nåt sexuellt som sticker utanför ramen så kommer folk springade med offermyten i högsta hugg. För inte sjutton hade man reagerat så om en kille gjorde samma sak.

Hoppas du fortsätter att skratta åt dom, Caroline. Mer än så är de inte värda. Beundrar dig för att du är så stark.

DrDiesel sa...

Du är het!

Ztripez sa...

Blir så trött på Sveriges moralpanik. Suck.

Keep it up

Anonym sa...

Stort tack! Du inspirerar mig.

/M

anna bo sa...

Älskar hur tidningarna skriver saker som "i filmerna kommer de - på riktigt", som att det skulle vara så jävla mycket mer moraliskt/korrekt om det var tal om fejkade orgasmer.

Johan sa...

Folk har helt enkelt för tröga för att förstå eller reflekterar aldrig över att det inte bara finns en verklighet, en norm.

Varje verklighetsuppfattning ligger hos varje individ och så fort något sker eller får publicitet som krockar med deras egen syn på saker och ting så blir det protest.

En fin video av någon som verkar va en free spirit. Lika harmlöst som om du skulle suttit och visslat egentligen.. Keep it up

candykills sa...

Hm, lustigt att det typ bara är killar som kommenterat.....?

Hamnade på länken till den där filmen av en slump.
Förutom att Arvika festivalen gjort bort sej något (om det inte är DEN imagen dom vill ha)
Så är ju allt lugnt så länge du själv är medveten om att du för alltid kommer vara med i en porrfilm.
Kanske inte i dina ögon, dock i andras.

Peace!


/candykills.blogg.se

Felix the Cat sa...

love u!

Anonym sa...

worldfamous... now also in Denmark. Cool add, but even more cool that you stay strong after the first mediablizz. It will probably continue to grow for a while though, so hang in there.

Cheers.