tisdag, mars 31

jag vill minnas varför jag en gång föll så hårt och handlöst för dig.

jag har döpt det till armbrytarångest
och jag är inte så bra på armbrytning
så jag ligger redan under en aning
vilket gör det svårt att vinna
men jag stretar emot sågottdetgår.

nätter är onekligen värst
tankeverksamhet på högvarv
på tunnelbanan också
och en del i skolan
men ni vet att jag kämpar.

av någon anledning kom jag att tänka på Kelly igår
eller rättare sagt på Johannes från buller 2006
och då tänker jag naturligt vidare på kelly
det är en människa jag skulle vilja ha i mitt liv
vi klaffade så bra tillsammans
hade alltid tusen saker att hetsigt diskutera
men man kan inte få allt här i livet har jag hört
vänner måste man hålla hårt i om dom ska stanna.

sen vet jag någon som borde vara här
men som är i en stad för långt bort
sådär påtal om att livet är orättvist.

glöm inte kärleken,
Caroline.

Inga kommentarer: