tisdag, november 30

how do you rate the morning sun?

Jag har alltid velat förändra världen, göra det till en bättre plats, där kärlek och eftertanke står i fokus. Inte på något flummigt hippie-vis, där alla (tillåt mig att generalisera) ska vara lika och bo i kollektiv, utan på ett sätt som gör det möjligt för alla människor att utvecklas i sig själva, tillsammans med andra. Det vore fantastiskt om jag hade ett konkret svar på hur detta skulle gå till, det har jag inte. Men jag, liksom många andra, har en vilja och en konstant strävan mot utveckling.

Världen andas förändring och nyckeln är just precis det, att vilja. Och acceptera insikten att något nytt är på väg. Något stort. Det är spännande, inte skrämmande. Vi måste låta det ske, vara en del av det. Var inte din egen värsta fiende. Det är trots allt för oss. Och för dem.

Dagens tips?
Känn vördnad, och begränsa det inte till människor.
Lev med ditt samvete.
Tillåt dig att tänka.
Våga.

Glöm inte att andas,
Caroline.

Inga kommentarer: