onsdag, juli 29

Pirater gick på plankan, de skolkade inte.

Grattis piratpartister,
ni har just vunnit en EU-parlamentariker som inte kommer göra mer än det han måste. Precis som när man var så skoltrött i mitten av gymnasiet att man bara gjorde minsta möjliga för att bli godkänd.

Inför EU-valet ifrågasatte jag varför man röstade på ett enfrågesparti och fick förklaringen från diverse piratpartister att PP visst hade en plan för de övriga frågorna, detta var något jag accepterade och tyckte stundtals att det var häftigt på något vis att så många röstade och utfallet på det hela. Det ångrar jag nu.

"- Det kommer att bli så att ibland röstar jag emot min personliga uppfattning men det spelar ingen som helst roll för det är ändå inte det som vi gått till val på"
Som anhängare skulle jag känna mig lurad. Stulen på konfekten. Förd bakom ljuset. Uttrycken är många men i slutändan handlar det bara om att ha röstat på en kandidat som inte står upp för dig.

Christian Engström må ha varit öppen om att han inte aktivt skulle delta i frågorna som inte handlar om privatliv på internet och om så verkligen var fallet, då är jag rädd. Vad har vi i Sverige blivit om internet är viktigare än sjukvård, viktigare än våra barns framtid och ett värdigt slut för våra föräldrar?

Kanske spelar EN kandidat ingen roll. Kanske lärde ni er en läxa som gör att ni inför nästa val blir lika cynisk som mig. Politiker är inte att lita på. Vänstern svek, högern blev arbetarparti och sossarna tystnade. Kvar blev bara vi. Folket.

1 kommentar:

HDR-fotografen sa...

Skulle sjukvården bli bättre för att jag lägger min röst på ett parti som ljuger mig rätt upp i ansiktet istället?
Under vilket styre anser du att sjukvården var bra?