fredag, mars 28

det är bra nu - vi lever.

De senaste två dagarna har varit alldeles fantastiska, inte nog med att det har varit sol jag har dessutom gjort så roliga saker. I onsdags åkte jag och anna in till stan på jakt efter utklädnad och möjligen ett par nya byxor till mig. Jag lyckades kläcka en idé om vad fröken a kunde klä ut sig till och då var hon nöjd. Själv hade jag det svårare.. men jag tror jag bestämt mig nu.. :) Men byxor, det jävlar hittade jag minsann! Jag har inte köpt jeans sen mina stora ljusblå jeans och det är baskemig typ förra våren/sommaren. GALET! Förutom det lyckades jag rycka åt mig en urgullig grå, hög och vid kjol samt en brun väska som jag suktat ett tag på. nöjd och belåten I say. Till anna lyckades vi också hitta lite kläder inför Afrika, bra bra.

Igår började halvbra, jag vaknade åtta och kände att det bara inte gick att ligga still längre. Så jag lyckades (efter mycket om och men) väcka bubben. Vi gick ut på en ganska lång och skön promenad som var uppskattad från båda håll. Jag hoppades självfallet på att kunna somna om när jag kom tillbaka, men det var ju rent önsketänkande. Där låg jag och rullade tummarna. Tiden gick och jag insåg att jag inte skulle få somna om denhär morgonen. Då ringde telefonen, det var en viss Norrköpingsbo och jag blev alldeles pirrig, efter en och en halv timme, massa skratt och konstateringar var vi båda tvungna att börja dagen på riktigt. Så jag gick upp och tog ett långt bad, det var skönt. Sen åkte jag in till stan och mötte Anna, gjorde lite mer shopping och började bli lite spänd inför kvällen.
För på kvällen skulle mor och jag överraska far med pompa och ståt! Vid fem lämnade vi lillfjärten Ida hos min bror och begav oss in mot stan. Vid slottet fick pappa ta på sig ögonbindel och han var ganska snabbt helt lost i sina gissningar om var vi befann oss. Hursomhelst så lyckades vi hitta en plats ruskans nära restaurangen jag bokat bord på, Il Conte - grevgatan 9 - östermalm. Ett ställe jag varmt rekommenderar! Otroligt god mat, gott vin och väldigt trevlig personal. För att inte prata om stämningen! Det var så fint och ah, jag var nöjd med min bokning. Efter en otroligt god middag åkte vi upp och ställde bilen i gallerian-garaget. Tog ut pappa på gatan, på med ögonbindel och snurrsnurrsnurr, så var han lost igen :D Med två fnittrande brudar på varsin sida började han en lång och spänd vandring. Väl utanför chinateatern fick han ta av sig ögonbindeln och gissa om någon blev förvånad :D Föreställningen, Dr Jekyll/Mr Hyde, var otrolig och jag är nog inte ensam om den åsikten. Sen åkte vi hem och jag antar att alla somnade tämligen ovaggade.

Idag vaknade jag, med solen i ögonen och thåström i högtalarna och jag menar, kan det bli annat än en bra dag? Så nu är jag galet pepp för min maskerad. Men först, tvättstuga! HAHA!

ta verkligen hand om er,
Caroline.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det va en tokrolig kväll! =)