onsdag, november 14

it's too late to apologize.

vintern har gjort sin entré för året
det känns kallt och ensamt (som vanligt)
men jag låter det inte dra ner mig
för det blir ju alltid bättre.

ganska ocoolt är dock att vi har fem prov
vilket betyder att vi har prov i alla ämnen
inom loppet av två jävla veckor.
död åt lärarnas planering?!

det är Adam Tensta på tv
han "rappar" på engelska
och det känns bara fel och fake.

köpte ju nytt objektiv häromsisten också
tyvärr har jag inte haft tiden att leka än
men det ska bli jävligt najs med första spelningen!

Astrid Lindgren skulle ju fyllt hundra år idag
men så vart det ju inte riktigt
jag önskar att hon hade fått stanna längre
hennes böcker har förändrat mitt liv
och det låter jävligt pretto att säga
men det är helt sant faktiskt
all ångest som bröderna lejonhjärta krigat mot
hoppet som nangijala gett mig
vårskriket som jag och Ronja skrikit (varenda jävla år)
allra käraste syster, drömmen som blev sann
och Mio, min Mio, bortom orden.


ikväll ber jag min bön för Oss,
Caroline.

"So while I'm turning in my sheets
And once again I cannot sleep
Walk out the door and up the street
Look at the stars beneath my feet
Remember rights that I did wrong
So here I go."

Inga kommentarer: